
Message

From: Wilcox, Jahan [/0=EXCHANGELABS/OU=EXCHANGE ADMINISTRATIVE GROUP
(FYDIBOHF23SPDLT)/CN=RECIPIENTS/CN=88FD588E97D3405D869BCAE98D391984-WILCOX, JAH]

Sent: 6/18/2018 3:33:49 PM
To: jazz shaw [j"eT 6 PersonalPrivacy (PP)']
CC: Hewitt, James [/o=ExchangeLabs/ou=Exchange Administrative Group

(FYDIBOHF23SPDLT)/cn=Recipients/cn=41bl9dd598d340bb8032923d902d4bdl-Hewitt, Jam]; Abboud, Michael 
[/o=ExchangeLabs/ou=Exchange Administrative Group
(FYDIBOHF23SPDLT)/cn=Recipients/cn=b6f5af791al842fladcc088cbf9ed3ce-Abboud, Mic]

Subject: Flagging this for you ...

Jazz -

Off-the-record (since all of this is in the public domain)...

We wanted to the point out that the New York Times issued a major correction to a story about Pruitt's family 
that ran on the front page of their paper. The story falsely claimed that Pruitt used his position as 
administrator to secure a letter of recommendation to get his daughter into UVA Law School -  when in fact 
she was given early acceptance in November 2016, which was before Pruitt was even nominated to be EPA 
Administrator.

Also a few weeks ago the New York Times falsely reported former EPA Protective Service Detail member 
Pasquale Perrotta got drinks with EPA Inspector General Patrick Sullivan. And last fall, the New York Times 
falsely reported on a climate change report.

These aren't minor mistakes, like the misspelling of someone's name, but really big mistakes that creates a 
false narrative. Additionally, the New York Times is not alone, as other outlets are guilty of large-scale 
mistakes.

BACKGROUND ...

According to the University of Virginia, Administrator Pruitt's daughter was accepted into their law school in 
November 2016, which was before Mr. Pruitt was nominated to run the EPA. "The law school, which had 
declined to comment for the article because of privacy concerns, issued a statement on Saturday saying Ms. 
Pruitt had given the school permission to confirm that she had been offered early admission in late November 
2016 and that the 'application was evaluated according to our usual admissions procedures.'" (The New York 
Times, 6/17/2018)

In April 2018, the New York Times falsely reported that EPA Protective Service Detail Pasquale Perrotta was 
seen at a social event with EPA Inspector General Patrick Sullivan. "Correction: May 16, 2018 An earlier 
version of this article erroneously included Pasquale Perrotta among those who gathered for beers at an event 
at the Elephant and Castle in Washington that was attended by Patrick Sullivan, the assistant inspector general 
who oversees investigations at the E.P.A. Mr. Sullivan said that Mr. Perrotta had been invited but did not 
attend that gathering and that he has never met for drinks with Mr. Perrotta, though he acknowledged that 
the two men met for lunch several months later at another restaurant near the E.P.A. headquarters. A picture 
caption with the story repeated the error. The caption also erroneously stated that Mr. Perrotta and Mr. 
Sullivan served together in the Secret Service. They both worked for the Secret Service, but did not serve 
together. (The New York Times, 4/12/2018)

Sierra Club v. EPA 18cv3472 NDCA Tier 13 ED 002061 00001700-00001



In August 2017, New York Times was guilty of large screw-up on climate-change story. "The New York Times 
on Wednesday appended a correction to a story about a climate change study: Correction: August 9,
2017. 'An article on Tuesday about a sweeping federal climate change report referred incorrectly to the 
availability of the report. While it was not widely publicized, the report was uploaded by the nonprofit Internet 
Archive in January; it was not first made public by The New York Times.' That correction, which sits at the foot 
of the story, dutifully straightens out the record. Yet given the magnitude of the screw-up, it should sit atop 
the story, surrounded by red flashing lights and perhaps an audio track to instruct readers: Warning: This story 
once peddled a faulty and damaging premise." (The Washington Post, 08/09/17)

On July 6, 2017, the New York Times issued a correction to an erroneous reporter that Pruitt met with the 
head of Dow Chemical. "Correction: July 6, 2017 An article on Sunday about the influence of Scott Pruitt, 
administrator of the Environmental Protection Agency, erroneously reported a meeting between Mr. Pruitt 
and Andrew Liveris, the chief executive of the Dow Chemical Company. While a meeting was scheduled for 
March 9 at an energy conference in Houston, both the E.P.A. and Dow said it was later canceled and did not 
take place." (The New York Times, 7/1/2017)

On July 3, 2017, the Associated Press issued a correction to their false report that Pruitt met with Dow 
Chemical. "In a story June 27, The Associated Press, relying on schedules provided by the Environmental 
Protection Agency, reported erroneously that EPA Administrator Scott Pruitt met with Dow Chemical CEO 
Andrew Liveris for about a half-hour at a Houston hotel." (The Associated Press, 07/03/17)

On June 30, 2017, the Associated Press issued a new wire story to correct their inaccurate story. "The 
Environmental Protection Agency and Dow Chemical say a planned meeting in March between EPA 
Administrator Scott Pruitt and the company's CEO never took place. The meeting was listed on Pruitt's 
schedule and reported by The Associated Press on Tuesday. In a statement Friday, EPA spokeswoman Liz 
Bowman said Pruitt and Dow's Andrew Liveris did have "a brief introduction in passing" during the energy 
conference in Houston. She said "no substantive issues" were discussed. Rachelle Schikorra, a spokeswoman 
for Dow, said the formal meeting "never happened due to schedule conflicts." (The Associated Press,
06/30/17)

Jahan Wilcox 
EPA
Strategic Communications Advisor
Work Cell: 202.309.0934
Work Email: wilcox.jahan@epa.gov

Sierra Club v. EPA 18cv3472 NDCA Tier 13 ED 002061 00001700-00002

mailto:wilcox.jahan@epa.gov

